Menu

Vestjysk fight mødte italiensk skuespil

22. april 2017 kl. 20:36
U17 deltog i påsken i Bayern Soccer Cup

Drengene fra årgang 2000 har traditionelt altid haft et stærkt socialt sammenhold. Derfor valgte holdet også at tage på langtur i påsken, hvor målet var Bayern Soccer Cup i München.

Det er sjældent at holde fra SGI møder italienske hold, men det fik U17 anledning til at prøve under stævnet. Drengene kunne uden problemer matche de italienske modstandere på hårpragt og tekniske færdigheder. Til gengæld var SGI-drengene underlegen på de teatralske evner.

Læs alt om oplevelserne i Tina Strandbys beretning nedenfor.

Hvis andre årgang mangler inspiration til udlandsture, så tag gerne fat i Lars Strandby eller Dorthe Bruun fra årgangen.

Skærtorsdag kl. 08.00 startede to minibusser med 14 fodbolddrenge fra SGIs U17-afdeling op fra Guldager Idrætscenter med kurs mod München.

Det var en køretur på ca. 1050 km med stop på et lille hyggeligt sydtysk hotel nær Nürnberg (ca. 2 timers kørsel fra München), hvor vi skulle overnatte den første nat. Vi ankom til hotellet ca. kl. 18.00 blev indkvarteret, og fik et godt solidt 3 retters aftensmadmåltid – salat efterfulgt af wienerschnitzel mit pommes og en lækker isdessert til slut.

Drengene sov på dobbeltværelser, som de selv fordelte mellem sig. Aftenen brugte vi naturligvis på at køre ind til byen, hvor vi fandt et sted, hvor vi kunne få lidt at drikke, og se noget Europe League fodbold.

Fredag morgen mødtes vi til morgenmad kl. 08.00. Vi havde pakket vores tasker inden morgenmaden, så vi var klar til afgang kl. 08.30 med destination mod Allianz Arena, hvor vi havde billetter til en rundvisning samt en tur rundt på museet.

På vej ind til vores hostel var vi på sightseeing i München, og stoppede ved det gamle olympiske stadion, som vi inspicerede.

Herefter kørte vi til vores hostel, hvor drengene blev indkvarteret på 4-mands værelser. Det var fine værelser med gode senge, og maden på stedet var også rigtig god – alt i alt et godt afsæt til at kunne præstere på fodboldbanen om lørdagen. ☺

Resten af fredagen blev brugt på at slappe af og hygge.

Lørdag morgen skulle vi tidligt afsted til åbningsceremoni. Der var hold fra mange forskellige lande i Europa f.eks. Italien, Spanien, Frankrig og Tyskland.

Vi var kommet i pulje med to Italienske hold og ét tysk hold.

Vores første kamp spillede vi mod USD Pianenghese fra Italien. Vi spillede en fin kamp, som vi vandt 2-1.

Mellem dagens to kampe havde vi nogle timer fri, så drengene ville gerne ind til byen. Minibusserne blev startet op, og vi kørte ind til Münchens dyre forretningsgader. Her brugte vi nogle timer på frokost og shopping i de dyre tyske modebutikker – (nogle købte og andre nøjedes med at ”ose”). ☺

Næste kamp var mod et super stærkt tysk hold FC Ismaning 1921 som havde vundet flere kampe stort. Vi spillede en meget intens og spændende kamp som endte 1-0. FC Ismaning 1921 var efter vores mening turneringens bedste hold i U17 rækken.

Dagen efter skulle vi møde endnu et italiensk hold ASD Nibionnoggio no 2000 – en kamp som vi skulle vinde for at gå videre fra puljen, og her fik vi for alvor at mærke, hvor frustrerende det var ikke at kunne kommunikere med stævnets italienske dommere, som fløjtede HVER ENESTE GANG, der var mere end én om bolden. Så det var absolut ikke til vores fordel at ASD Nibionnoggio no 2000 var verdensmester i Hollywood stunts… Vi fik underkendt et mål og italienerne scorede et par gange, så desværre sluttede kampen 2-1 til det italienske hold, som endte med at vinde hele stævnet. FC Ismaning blev ”kun” nummer 3.

Til trods for en meget frustrerende og skuffende følelse efter nederlaget til det italienske hold kan vi blot konstatere, at vi spillede nogle fine og jævnbyrdige kampe.

Drengene hang lidt med ”næbbet” efter dagens nederlag, så efter alle drengene havde badet blev trænerteamet enige om, at det var tid til hygge, så klubben gav en kold fadøl på en italiensk restaurant. Efter hyggeligt samvær i ca. 1½ times tid var det tid til aftensmad for drengene på deres hostel. Desværre var dagens menu FISK, hvilket ikke er en yndlingsspise blandt det unge mandskab! Heldigvis var trænerteamet nemme at overtale til at det var en super idé at starte minibusserne op og køre på Pizza Hut i stedet.

Mandag morgen kl. 07.00 startede minibusserne igen op med kurs mod Danmark. Turen hjem startede super – næsten ingen trafik, så vi strøg afsted. Vi oplevede efterfølgende både regn, slud og snevejr – og kø - så turen hjem tog knap 13 timer. Heldigvis havde vi på hjemturen, som på udturen, super hygge, høj musik, fællessang og snak så vi hyggede max, mens vi kørte.

Vi landede i Guldager Idrætscenter igen kl. 19.45 hvor forældregruppen stod klar til at overtage minibusserne, som skulle rengøres og returneres til udlejer.

Alt i alt en ”konge” tur med masser af hygge, sjov, fodbold og godt kammeratskab. U17 er klar på endnu en udlandstur til næste år!